לכל הכתבות

מראה, מראה שעל הקיר, מי הכי דיגיטלית בעיר?

מאת צוות MIC

איפה לדעתכם הרשות המקומית שלכם מדורגת לעומת רשויות אחרות מבחינת השירותים הדיגיטליים שהיא מציעה? גבוה מאוד? או אולי, לדעתכם, המצב, איך לומר בעדינות? – הכי נייניטיז?
לפני מספר שנים בודדות פותח מדד הדיגילוקאלי של Deloitte שבוחן את היצע השירותים הדיגיטליים ברשויות המקומיות בישראל וחושף בפנינו מי העיר הכי דיגיטלית.

אם נתחיל מהשורה התחתונה, כולם צריכים את שירותיה של הרשות המקומית בה הם מתגוררים, בין אם מדובר באדם פרטי ובין אם מדובר בעסק.
עם יד על הלב, עד כמה הרשות המקומית שלכם “ידידותית למשתמש” ועד כמה היא בכלל תקועה אי שם בעידן הפקסימיליה ונצמדת, משום מה, לביורוקרטיה וטופסיידה מסובכות ומיותרות?
בעידן הדיגיטלי של היום, אנשים רבים מחפשים את הפתרונות הדיגיטליים הפשוטים. אין להם כוח, זמן או רצון להתברבר עם הגעה פיזית לפגישות או הגשת טפסים והם יודעים שאפשר יותר ושמגיע להם יותר.
לרשות המקומית יש, למעשה, את הכוח להקל על התושב (ועל הדרך, גם על עצמה ועל עובדיה), או לגרום לו לבזבז שעות וימים שלמים בעמידה בתורים לא נחוצים בבניין העירייה. מדד הדיגילוקאלי של Deloitte, שפותח בשנים האחרונות על ידי פירמת Deloitte ובסיוע של סטודנטים ממסלול המצטיינים של ביה”ס לממשל מהמרכז הבינתחומי, בוחן בדיוק את הסוגיה הזאת, ובכוחו לסייע לרשויות השונות לעשות את הצעד ולהתחבר אל לב ליבן של שנות ה2000, שלא לדבר על כל מה שהגיע אלינו ב-2020…

אז איך זה בעצם עובד?
המדד, שהינו היחיד מסוגו בישראל, מעודכן מדי שנה. הוא פותח במטרה לקדם את היצע השירותים העירוניים הדיגיטליים לאזרח בישראל ותוכלו להשוות באמצעותו את השירותים השונים, לזהות צרכים ופערים מרכזיים ולטפל בהם. אם ננסה לפשט את הדברים, כי הרי אחרי הכל זאת מטרת-העל שלנו, המדד למעשה בוחן את היצע השירותים הדיגיטליים לתושב ולעסק ברשויות מקומיות בישראל. הוא נחלק ל-4 קטגוריות שונות:
– שירות לתושב
– שירות לעסק
– נגישות
– שירות תכנון והנדסה

כדי לאסוף את כלל הנתונים, ישבו מפתחי המדד עם פינצטה ובחנו את כלל השירותים הדיגיטליים המוצעים באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות של כלל הרשויות המקומיות בישראל. נבדקו 38 פרמטרים שירותיים שונים שנוקדו לפי רמת זמינות המידע באופן מקוונן ודיגיטלי, ושוקללו לכדי ציון סופי על סמך הרכב הניקוד בכל אחת מהקטגוריות. אם נעיף מבט קל ברשימה העדכנית, נוכל לראות כי העיר רעננה טיפסה לראש הדירוג, ואחריה מובילה, איך לא – עיריית תל-אביב יפו. בינינו, זו לא הפתעה מאוד גדולה, ובימים שבהם, אם נהיה לגמרי כנים, רוב הרשויות המקומיות פוזלות לכיוון הדיגיטל של עיריית תל-אביב יפו ומפנטזות להיות בדיוק כמוה מהבחינה הזו, מגיע מדד הדיגילוקאלי של Deloitte ולמעשה הופך את החיים של מקבלי ההחלטות ברשות המקומית שלכם לפשוטים יותר.
כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס למדד, למצוא את הרשות המקומית שלכם, לגלות מה הציון שקיבלה, להשוות אותו לערים אחרות ולהבין איפה בדיוק אתם עומדים, מה אתם צריכים לשנות, איפה ביכולתכם לשפר, ועד כמה התושבים שלכם יכולים להיות מרוצים מן השירותים המוצעים להם.

אחרי הכל, התכנסו כאן כדי להקל על התושבים ולהבטיח להם שירות עירוני פשוט ומשביע רצון, לא?

קישור לאתר המדד – https://digilocally.deloitte.co.il/Home